Fika och bio!

Hej!
Efter jobbet igår åkte jag in till stan och träffade Andrea Fast som numera bor på Gärdet. Det var så roligt att träffa henne igen, det var evigheter sedan vi sågs sist. Vi fikade och snackade, sen när vi såg ösregnet ute bestämde vi oss för att gå på bio, både ville se "Something borrowed" så, så blev det!
Den var riktigt bra en typisk tjejfilm, den handlade om bästa tjejkompisarna Darcey och Rachel som precis skulle fylla trettio. Darcey skulle gifta sig och starta det liv som de båda ville ha, medan Rachel fortsfarande letade och drömde om den stora kärleken. Men den stora kärleken för Rachel var dumt nog Darceys fästman Dex, hon hade nog alltid älskat honom, men hur kände han?
Filmen var väldigt rolig och härlig, så nästa gång det regnar ute gå och se den, ett riktigt bra filmtips!

Kramar

Dalatripp!

Hej!

Så här såg det ut när jag och Andrea satt och körde till Dalarna i fredgas. Vi turades om att köra och hade disco med en massa svenska klassiker i bilen, vilket var superskoj! Tyvärr var det så här trist väder hela helgen. Så tältplanerna blev inställda, istället sov vi på ett vandrarhem i Leksand. När vi kom dit blev vi lite misstänksamma, för det såg så mörkt ut och väldigt gammalt, men det var tydligen Dalarnas äldsta vandrarhem så det var ju inte så konstigt. Vi vågade i alla fall sova en natt där i en varsin våningssäng i ett litet rum.

Andrea poasar i allrummet!

Här åt vi en god midddag med kött och pommesfritt som vi lagade i det gemensamma köket, mums!

Dagen efter kokade vi ägg och te som vi tog med oss till vår frukost som vi hade tänkt att äta utomhus en bit bort, men eftersom det började ösregna blev det istället frukost i bilen.
Sedan åkte vi igenom Rättvik till Mora där vi gick i centrumet där och sedan var nästa mål ett vandrarhem straxt utanför Mora. Det var ett stort hus som tidigare hade varit ett lärarhus till den närliggande skolan. Vi började med att laga pannkakor i det mysiga köket.

Vi var såklart nyfikna och tittade igenom husets alla rum samt källaren med bastu som dock var lite läskig…
På kvällen åkte vi in till Mora och bowlade och åt sedan en jättegod middag på Moraparkens restaurang.

Det var discobowling, där av mörkret, men ni kanske ändå ser att vasaloppssträckan är målad på väggen, tyckte det var lite tjusigt!

När vi båda var supermätta åkte vi till centrum där det var en massa bilar ute, det var crusing så vi hängde på där vilket var jättekul. Sen gav vi dock upp och åkte istället ut på ett litet äventyr, klockan var halv tio och vi ville inte åka hem så vi åkte till Sollerön som låg i närheten och sedan till Gesunda och åkte upp till Gesundaberget. Sen åkte vi till vandrarhemmet igen så det blev en liten extrarunda sent på kvällen. Så skoj!

På söndagen när vi vaknade blev vi jätteglad över att se att det var sol ute, så självklart blev det frulle utomhus!Efter att ha packat klart satte vis oss i bilen igen, när vi kom till Borlänge körde vi till Andreas familjs gamla sommarstuga för att se hur det såg ut där nu och sedan blev det lunchpaus vid bäcken i närheten!

Äntligen fick vi använda det fina stormköket. Efter att ha ätit reviloin som tyvärr helt oväntat var vegetarisk började resan hem till Åkersberga, den kändes lång och det var ösrgen nästan hela tiden, men det gick bra.

Andrea, tack för en superrolig helg, vi har haft så skoj och skrattat och sjungit oss hesa med Hillson! Haha

Till Dalarna!

Hej!
Den första jobbveckan är slut och det har gått bra, igår hade vi hygienutbildning och brandutbildning. Vi fick först släcka en docka som brann med en brandfilt och sedan släcka en liten brand med kolsyra, vilket var jätteroligt!

Om några timmar åker jag och Andrea till Dalarna, det är tänkt att vi ska tälta men vi får se vad det blir för väder. Så snart sätter vi oss i Andreas bil och tar med en massa packning, stormkök och mat, vi har fått låna ett litet sött blått kylskåp av Clara som får hänga med oss i bilen :)

Kram!

Sommarjobbet igång!

Hallå!
Nu skriver jag inte så mycket längre här, det är ju så himla fint väder så jag njuter av det istället!
Idag började mitt sommarjobb på sjukhuset, det är väldigt roligt, bra och trevlig personal. Det är dock mycket nytt, tar ett tag att lära sig alla rutiner och var allt ligger, men det kommer väl så småningom. Trivs bra i alla fall!

I söndag ordnade jag, mamma och pappa Poker run för hotrodgänget, det blev väldigt lyckat och var superkul. Det blev totalt sex stopp med blandannat minigolf, blindkörning, alfapet och mini-tipsrunda. Jätteskoj!

Kramar

Sommarkväll vid kanalen!

Andrea kom och hämtade mig med snygga bilen igår eftermiddag, vi drog till Ica och köpte en massa gott till vår picknick-middag. På Ica träffade vi Clara och Mathilda de skulle också ha picknick vid kanalen så vi fyra satt och åt tillsammans på bryggan och hade det riktigt trevligt! Det var väldigt varmt och skönt ute men efter ett tag bestämde vi oss ändå för att åka någonannanstans. Så vi fortsatte kvällen hos Mathildas pojkvän och satt på altanen och drack lite vin och hade det jättemysigt. Det blev en riktigt bra sommarkväll!

Idag var jag i Norrköping vid tolvtiden så då passade det utmärkt att äta lunch med Challe och sen strosa runt i stan, tyvärr fanns det inget som passade oss i smaken av sommarkläderna vilket var dumt, men vi hade roligt i alla fall! :)

På landet och Åland!

Har haft en väldigt mysig långehlg på landet med farmor, farfar och Malin. Vi körde dit på torsdagskvällen och sedan på fredagsmorgonen åkte vi till Åland, med mig vid ratten!

Vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på, på Åland men farfar kom ihåg att de vart vi någon grotta för många år sedan så vi ställde in GPS:en på Geta grottan och körde dit. Där fanns det en tur som man kunde ta, uppe på bergen och sedan löngs vattnet, så vi gav oss av på en spännande tur i vildmarken ;)

Farmor och farfar vandrade så sött tillsammans hand i hand.

Malin utforskade såklart alla möjliga krypin och klätterställen!

En härlig lunchpaus vid vattnet!

Vi hade en riktig fin utsikt på vår tur!
Det var en väldigt mysig dag med kanonväder på Åland, turen tog flera timmar så trerättersbuffén på båten på hemvägen passade perfekt!
På lördagen och på söndagen innan hemgång belv det lite arbeten såsom gräsklippning och målning, men främst sol och skön vila på uteplatsen!

Fina Landet med Malin på taket, då farfar behövde hjälp!

Grillmästaren med den obligatoriska ölen i handen!

Tack farmor och farfar för en jättemysig helg!