Helg + praktik!

Hej!
Nu har jag haft min första praktikdag på vårdcentralen! Det var väldigt skoj, fick mest titta på idag, fick vara med när en PICC-line skulle omläggas och sen åkte jag och min handledare på två hembesök. Går med en distriktsköterska och därför är det både hembesök och arbete på mottagningen. På eftermiddagen fick jag sitta med teleQ och lyssna på de som ringde in och ville ha hjälp. Det var väldigt intressant och se hur det fungerar från sjuksköterskesyn annars har jag ju bara sett det ur patientens vinkel.

I helgen var jag ju hemma. På fredagskvällen var Kicki hos oss och vi åt god middag, jag, mamma, Malin och Kicki sen kollade vi på tv och snackade en massa! På lördagen tog jag, mamma och Malin en tripp till Täbycentrum och det blev en massa shopping för oss alla tre. Jag köpte ett par skor, en blå bikini, ett par shorts, leggins, två t-shirtar och en väska! Det var kul att shoppa mycket, var så länge sen jag gjorde det!

När vi kände oss nöjda och lagom trötta åkte vi och hämtade Andrea M, fick än en gång se deras nya hus och köket som håller på att renoveras ser väldigt snyggt ut, tror resultatet blir superbra! På kvällen åt vi mat och kollade på tv. Sen satt jag och Andrea i sofforna där uppe och babblade och smaskade på choklad så det var mysigt! Sen somnade vi snabbt både hon och jag.

Igår gick Andrea och jag upp tidigt för hon skulle jobba. Några timmar senare var jag och mamma på mässan som var i Åkersbergas sporthall. Det var väl inte sådär jättemycket för oss, men lite roligt var det! Sen tog vi en promenad hem. Jag hann med att äta en sen lunch med mamma, pappa och Malin, sen var det dags att åka tillbaka till Norrköping!

Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var jätte roligt att träffa er och det var ett toppen bra boende för mig när jag var på mässan;)

Ha det bra.

Kram Kicki

2010-05-11 @ 21:09:24
Postat av: Hellis

Hej Gumman!

Åh vad det låter spännande med vårdcentralen! Och det måste ju vara intressant att lyssna när folk ringer in och har frågor, det måste vara svårt att vara sjuksköterska per telefon, tänk om de säger fel, eller att läget är allvarligare än vad som framgår i samtalet!? När du är klar sen så kommer jag och praoar hos dig ;-)

Kram & gonatt!

2010-05-11 @ 22:18:57
Postat av: Kicki

Grattis på Sofia-dagen och hoppas att du har en jättebra namnsdag ;-)

Kram från Kicki och killarna

2010-05-15 @ 16:51:34
Postat av: Kicki

Vi vill önska Dig en jättebra namnsdag när det är Sofia idag.



Kram Kicki och killarna

2010-05-15 @ 16:55:04
Postat av: Sofia

Tack så mycket Kicki! Det var jättekul att träffa dig förra helgen! Hoppas allt är bra med er! Hälsa grabbarna! :) Kram

2010-05-16 @ 12:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0