Överraskningsfest!

Hej!
Louise i vår klass som vi umgåtts mycket med har varit borta i Kina i tre månader som utbytesstudent, hon kom tillbaka hit till Norrköping igår. Det var jätteroligt att se henne igen och få höra hur hon haft det och vilka stora skillnader som finns mellan här och där, både gällande mat och beteende men också inom sjukvården. Vi ville fira att hon var hemma igen, så på kvällen hade vi ordnat en överraskningsfest i Theresas och Louises lägenhet. Så när dem två hade gått till en restaurang för att äta middag, hade vi fått nycklarna till lägenheten så vi fixade bål, satte upp Välkommen hem! i stora färgglada bokstäver på väggen och pyntade med ballonger och serpentiner. Sen när de kom hem så hade vi släkt ner lägenheten, tagit in alla våra skor, jackor och väskor i vardagsrummet och stod tysta och förväntansfulla i vardagsrummet. När Louise sedan kom in till vardagsrummet ropade vi allihopa Välkommen hem! Det var så roligt att se hur förvånad och glad hon blev! Så det blev väldigt lyckat!

Kvällen fortsatte med mycket prat och skratt och sedan blev det musikquiz, vi blev uppdelade två och två och Karro och Charlotte ledde tävlingen. Mika och jag blev ett lag och vi fjantade oss och skrattade tillsammans med de andra och var lite beredda på att förlora. Men det blev tvärtom vi blev delad etta istället, så vi hade värsta teamworken!

 Det blev en jätterolig kväll och det är roligt att Louise är hemma hos oss igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sofia,

I morgon ska jag träffa Lena vilket ska bli jättekul:-) Jag satt precis och pluggade när jag kom på att det var ett tag sedan jag var inne och läste i din blogg... kul att se att du har det jättebra;-)

Kram från Kicki

2011-12-04 @ 15:57:10
Postat av: Sofia

Hej Kicki!

Ja jag hörde det, va roligt! Hoppas det går bra för dig med pluggandet och att ni får det jättebra i jul :)

Kramar

2011-12-05 @ 10:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0