En vecka kvar...

tills jag tar examen. Det känns både konstigt, härligt, läskigt och spännande! Jag startade den här bloggen när jag precis hade flyttat till Norrköping och började plugga. Och nu var det länge sen jag skrev, men nu fick jag den där känslan av att vilja skriva ner några ord, så då kom bloggen till användning igen. När jag tog studenten hade jag bestämt mig för att det var sjuksköterska jag ville bli, jag jobbade inom hemtjänsten den sommaren och blev ännu mer övertygad om att sjuksköterska var det rätta. Och nu tre år senare kan jag snart kalla mig legitimerad sjuksköterska, det är väldigt svårt att fatta men ganska häftigt!

Dessa tre år har varit hur roliga som helst, periodvis har det varit väldigt jobbigt, men det har definitivt varit värt det. Att flytta till en ny stad som jag aldrig varit i förut, att inte känna någon och börja plugga på universitet det är en stor omställning men bland det roligaste jag gjort. Det har lett till att jag har fått en massa erfarenhet och ny kunskap, utvecklats enormt som person, bor och klarar mig själv på egen hand och fram för allt fått helt underbara vänner som jag kommer ha hela livet! Det blir en speciell vänskap när man studerar så här tillsammans, i mitt tjejgäng har de flesta ingen familj här och det är mycket därför tror jag som vi har kommit varandra så nära. Vi har i stort sett träffats varje dag i skolan, och många goda middagar tillsammans har det blivit och många fester och mysiga hemmakvällar med en massa snack och skratt! Kommer verkligen sakna det! 

Så det är både med glädje och med sorg som jag lämnar mina tre studentår bakom mig och fortsätter som sjuksköterska :)  

Kommentarer
Postat av: andrea.

tjohooooooo! <3.

2012-06-07 @ 19:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0